MyRAKAN

25 Mac 2011

KALAULAH MALANG BERBAU

Kalau lah malang itu berbau kan best. kita boleh tau apa yang akan berlaku pada kita, famili kita dan harta benda kita. takdelah kita pegi kat tempat tu...

macam taik...kita leh bau. jadi bila kita dah bau betapa busuknya taik tu, takdelah kita nak pegi kat tempat taik tu. takdelah kita terpijak taik tu. takdelah taik tu terkena kat kita.

jadi kalau malang tu berbau, takdelah berlaku apa2 musibah kat aku. takdelah aku nak lalu tempat tu. takdelah aku pening kepala. takdelah pagi2 aku dah moody...aku pun tak tau kanapa ngan aku hari ni. selalu kalau aku lalu jalan sempit tu. berhati2 tengok kiri kanan depan belakang. tapi hari ni boleh aku lupa tengok belah kanan. ishh dah nasib kan...terima jelah.

TAPI kalau malang tu berbau sate, tak kan kita tak pegi. rugi ooo sedap tu bukan kena bayar pun free je. ishh tak boleh jadi ni.

takdelah cabaran dalam hidup ini kalau takde apa2 berlaku musibah ataupun masalah menimpa. kepala otak kita pun jadi bengap bebal beku sebab pikir enjoy je. anggaplah apa2 yang berlaku kat kita tu adalah ujian dari tuhan agak kita sentiasa ingat pada-NYA dan muhasabah diri kita. setiap apa2 musibah yang berlaku akan ada hikmah dan kebaikan pada kita.

p/s: Firman Allah SWT: "Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." (QS Al-Baqarah: 286)
 
 

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kenapa ady, keta ko xsiden ker?

ady berkata...

bergesel skit je..dia nak sengol2an hehe