MyRAKAN

31 Mac 2011

BASIKAL

Sesekali tengok orang berbasikal macam seronok beronok ronok...ada gak teringin nak beli basikal. pastu petang petang jalan jalan pusing putrajaya naik basikal. kalau ada kekawan yang join sekali lagi best. kita berbasikal reramai dah boleh buat le tour de putrajaya.

dulu masa sekolah ada gak bapak aku belikan basikal bmx. tapi haram aku nak bawak gi sekolah. udah le panas terik jalannya pulak tu berbukit bukau bergunung ganang. last last basikal bmx aku tu sempat berkhidmat selama 2-3 hari je.

mula mula dulu aku belajar bawa basikal pakai basikal tua. basikal arwah atuk. memang susah jugaklah nak bawak basikal tu pasal ada palang kat tengah tengah. pastu basikal tu pulak jenis jauh lebih besar dari aku...masa tu lah.


tapi sekarang ni kalau nak beli basikal cari yang boleh lipat tu. senang nak simpan.angkut masuk keter pun boleh.

macam nilah bentuk basikal yang telah dilipat lipat. agak agak leh lipat sampai boleh masuk poket pun lagi elok. takde risau risau mana nak letak. takde risau risau orang curi.

p/s; agak agak bape hinggit basikal ni ek...

Tiada ulasan: