MyRAKAN

18 Mei 2011

BLOGGER LELAKI vs BLOGGER PEREMPUAN

Salam bahagia semua..
saje nak cuba lagi segmen bro ben ashaari..dapat mengasah minda aku yang dah berkarat ni..kalau kawan-kawan nak join jugak klik je kat gambar di atas.

" SETUJUKAH ANDA BAHAWA WANG HANTARAN PERKAHWINAN DISEDIAKAN 100% OLEH PIHAK PENGANTIN LELAKI  ? " 

 wang hantaran...
bukan ke memang pihak lelaki yang sediakan? memang dah jadi trend zaman sekarang duit hantaran 50-50 sesama sendiri. ape yang penting kerjasama katanya..merapu-rapu pulak dah aku

pada sayalah wang hantaran memang patut disediakan oleh pihak lelaki. bukan kata nak berat sebelah atau membebankan pihak lelaki, tapi untuk menunjukkan kesungguhan kita hendak memiliki si dia. tak cukup duit, kita sebagai lelaki haruslah berusaha bersungguh-sungguh untuk dapatkannya.

bagi pihak perempuan pulak, berpada-padalah nak tetapkan wang hantaran. kalau bakal pengantin lelaki keje ceo bolehlah letak hantaran 50 ribu tapi kalau bakal pengantin tu keje opis boy cukuplah hantaran 5 ribu. janganlah pulak letak hantaran ikut status pengantin perempuan. kena pengantin perempuan ada ijazah mau sampai 15 ribu walaupun lelaki tu keje opisboy.

p/s; kalau terlebih kira halal ek bro

9 ulasan:

muhamad hanif berkata...

Err,

sabda Rasulullah yang bermaksud *wanita yang baik adalah yang rendah mahar @ hantarannya *

muhamad hanif berkata...

Err,

sabda Rasulullah yang bermaksud *wanita yang baik adalah yang rendah mahar @ hantarannya *

Cheq Ana berkata...

dlu harga barang murah klu nk dibandingkan ngan harga barang skrg..2 la bezanya

Belog MTT berkata...

Singgah dari blog Incik Ben..

Jempot singgah..BeloG MTT.. :)

nanibahaudin berkata...

dr belog abg ben..
salam kenal.. ^^

Rai berkata...

zaman sekarang wang hantaran org buat bermegah2..ikhlas tak ikhlas belakang kira..

Ourkizuna desu

geez berkata...

Setuju! 100% mesti lelaki tanggung.

Srikandi Bonda berkata...

Salam perkenalan & follow dr Blog Bro Ben. Nice blog. Keep it up! :)

umie berkata...

datang & follow....salam perkenalan..