MyRAKAN

09 Jun 2011

SELAMAT PENGANTIN BARU

Kalau dah cuti sekolah tu..kompom-kompom banyak kenduri kawen. sampaikan terpaksa membuat keputusan mana lebih utama kena pegi. aku pun tak ketinggalan mengalami delima.

hari minggu lepas aku sekeluarga ada tiga jemputan kawen. semua hari sabtu..napelah diorang ni pilih sabtu. ahad kan ade..aku pun tak paham. kalau tempat dekat-dekat takpe jugak..boleh lah pegi kan. ini kat palong negeri sembilan..melaka..batu pahat johor.

setelah bincang-bincang kami pun amik keputusan untuk pegi dua daripada tiga jemputan itu. kira okey lah tu kan..mula pegi rumah member wife aku kat masjid tanah..

pengantin perempuan adalah kawan wife aku
kenduri yang kedua..sepupu aku kat batu pahat

pengantin perempuan adalah sepupu aku
dua-dua pengantin pompuan..yerlah kan sebab sekarang ni pun perempuan ramai..katanya lah tapi kalau ikutkan bancian penduduk 2010 hari tu..lelaki lagi ramai..manelah gaknya diorang ni semua menyorok.

SELAMAT PENGANTIN BARU 
KEPADA MEREKA BERDUA 
SEMOGA KEKAL KE AKHIR HAYAT

sebab tulah aku ngan member aku selalu pesan kat kawan-kawan. kalau nak buat majlis tu buatlah hari biasa..jangan buat masa cuti sekolah atau cuti umum sebab masa tulah orang ramai buat majlis..kenduri kendara, balik kampung, melancong dan macam-macam lagilah yang memang dah plann awal.

p/s; kesian aku tengok kalau kawan-kawan opis kawen tapi takde orang opis yang datang..gara-gara salah pilih TIME

Tiada ulasan: