MyRAKAN

20 Jun 2011

KEPIMPINAN MELALUI TAULADAN

Dulu-dulu memang biasa dengar perkataan ini..sama ada tertulis kat papan-papan kenyataan atau kat media massa macam radio ngan tv. tp sekarang sunyi mungkin dah takde cogankata macam ni..maka terjadilah macam ini....

pihak yang buat undang-undang..sendiri langgar undang-undang..ape kes!! sepatutnya dah terang-terang dia bawak kenderaan jabatan siap lambang ngan perkataan POLIS lagi..tunjuklah contoh yang baik kat pengguna lain...ini tidak. dialah hero dialah hebat "ada bran sound lah aku" 

jadi mana salahnya sekarang ni...

kepimpinan melalui tauladan..."polis pun boleh buat aku pun boleh lahh" teringat aku dulu naik keter ngan sorang bos aku..dia siap pesan kat pemandu tu suruh bawa keter secara berkhimat sebab dia bawa nama jabatan bersama..orang akan perhati dan memandang kita.

sekarang ni kereta jabatan kerajaan yang tak bayar saman pun kena blacklist..tak boleh perbaharui cukai jalan...jadi macam mana plak kereta jabatan polis yang macam tu..agak-agak ada ke polis saman polis..nak macam baling taik ayam ke atas jatuh ke muka sendiri..hehe ada betul ke

p/s: harapkan pagar..pagar makan padi

2 ulasan:

Mr.Baiz berkata...

wah pedas nih...hehhe..bagus2..

ady berkata...

pedas sgt ke hehe..sorry klau ada sape2 terasa tp sape makan cili dia rasa pedasnye