MyRAKAN

21 Julai 2010

BUAT TAK TAU


Sebelum ni aku ade citer pasal pengalaman aku di klinik kerajaan dan lagi....

apa yang aku perhati memang kira nasib gaklah dapat bilik mane...kena doktor dalam tu yang lembab nak mamposss memang ko tunggu sampai berjanggut...

cam minggu lepas aku gi klinik sama...dapat bilik 7, ok lah kann mane2 pun sama je...tunggu punya tunggu sampai zaqwan tertidor atas bahu aku yang tulang je ni...first time tauu, letih bebeno menanti dalam penantian...bilik 8 dah panggil berjuta2 orang, bilik 7 baru nak panggil 1...ohh ya menyahut seruan kerajaan SATU MALAYSIA okk...

cam haram kann...agak2 taknak keje dok jelah kat umah...ini check sorang rehat sejam, bile nak abisnya...sianlah kat budak2 kecik yang sakit, orang2 tua yang menunggu kat luar sampai tertido2...agak2 tak pikir ke

itulah risiko gi klinik kerajaan terutama di bandar2 besar...bilik doktor bukan main banyak tapi service tetap sama cam gi klinik kat kampung...tetap 2 jam, taknak plak sahut seruan kerajaan satu malaysia...

belum lagi, dapat pulak bilik yang didiami doktor yang lembab tahap dewa...berjanggut nunggu, kalau demam tu sampai dah baiklah, rugi tak leh dapat mc, yang tension boleh jadi gilezzz...

kalau komplen, harap encik bersabar ek, sekarang ni waktu puncak ramai pesakit yang datang...ok aku leh terima...yang aku tak leh terima, bilik yang lepas pesakit kuar pastu tunggu 10 ke 20 minit baru panggil next pesakit...APE KES

p/s: komplen pun tak guna bukan diorang tak tau, tapi buat2 tak tau...inilah sebabnya bile kita jumpe doktor dia tanya "sakit ape??" kalau jumpe bomoh,"atok tau ape hajat anak"

Tiada ulasan: