MyRAKAN

08 Julai 2010

ANTARA MOP & PEDANG


Mop dan pedang...
itulah topik paling hangat sepanjang minggu ini kat opis aku...

mane tidak nya punyalah jauh beli sebatang mop sampai ke nun bandaraya bersejarah, macamlah kat putrajaya ni takde jual dahh...alasannya kat sana murah, ok lah tu boleh diterima lagi pun bukan dia gi beli sendiri kirim kat orang...kalau gi beli sendiri kompom2 harga berganda2 campur minyak tol penat lelah silap2 sesat pulokk hahaha...

udah ler suruh orang belikan pastu dapat2 komplen pulak, pendeklah keciklah segala...memanglah harga pun murah kurenglah skit dia potong batang tu 5 inchi bagi pendek hahaha...

pahtu ade plak orang kebal sangat nak pegang ujung pedang, katanya mula2 dari ujung lama2 sampai ke pemegangnya...ala kira cam susah dulu senang kemudian...kalau sempat senang kann, kalau dibuatnya sampai tengah pedang tu luka dalam tak tertahan terus mati, innalillah tak sempat nak idup senang last2 orang lain senang lenang dengan hasil titik peluh kita...KITA BERKERUT DAHI JELAH KAT KUBUR...

peribahasa orang dulu2 memanglah, tok nenek kita idup pun susah maka jadilah susah2 dulu...kalau dah tok nenek kita dulu susah takkan sampai kat kita tak senang2 lagi kot...kalau susah je bila nak senangnya kan kann...TAPI kalau orang dah senang tapi cakap susah gak memang sampai bila2 lah tak senang...INGAT kata2 kita pun berupa doa jugakk sekali TERMAKBUL pulok

p/s: bukan senang nak senang, bukan susah nak susah...susah senang tanggung sendiri


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yela tue abg adi.. betul sgt la tue ...

ady berkata...

memang ler sangat betul...