MyRAKAN

08 Julai 2010

KAHWIN PILIHAN KELUARGA

Hari minggu lepas aku pegi satu majlis kawen member lama aku masa sekolah2 dulu...tapi tak sempat jumpe dengan pengantin...majlis dia ok simple, aku rasa tak bersanding kot just makan damai je...

adalah dari sumber2 yang dipercayai, dia kawen dengan pilihan mak pak dia...mungkin sebab dia pemalu cam aku maka dia takde kawan pompuan hehehe...memang dari sekolah dulu dia camtu...bukan salah ibu mengandung tapi salahnya sebab dia tak mengandung hahaha...

selamat pengantin baru bro...


zaman sekarang memang jarang kita dengar berkahwin atas pilihan keluarga...mungkin sebab malu dengan kawan2...lagipun zaman sekarang kita telah diberi kebebasan untuk memilih dan berkawan serta berlegar2 mencari calon...pompuan sekarang plak takde segan silu kuar umah tak cam zaman dulu2...yerlah zaman dah berubah

pada akulah takde salahnya kalau kawen pilihan kuarga...mak pak kompom2 pilih yang terbaik untuk anaknya...misalnya masa kita kecik2 makan minum mainan pakaian semua mak pak kita yang pilih....

masa nak balik tu adalah sorang pakcik ni tegur aku...

pakcik : kat mane sekarang

aku : putrajaya

pakcik : anak pakcik kat sana gak, kat ioi...
aduhh ade lagi ke orang kampung kat sini, susahlah nak wat jahat camni ada mata2...

aku : oooo ioi resort tu ke, dia keje kat hotel ke

pakcik : tak...keje kat aadk

aku : ooo.....

pakcik : tapi sekarang dia dah pindah penang....
fuhhh lega aku...maknanya takdelah orang kampung kat sini lagi hahaha....

p/s: jangan dia suruh tengok2 kan anak dia udahhh, bertambah plak tanggungjawab aku nanti

Tiada ulasan: