MyRAKAN

14 April 2011

MAHER ZAIN

Aku pun saje nak jawab balik dari sorang member aku, zaidi  ingat dia seorang je ke 'bile bangun tidor terdengar lagu mendayu dayu'. aku pun ada...

kenalkan mamat ni. lagu dialah yang selalu aku dengar tekkala pagi menyingsing. bukan aku nyanyi. bukan jugak aku pasang radio ke cd vcd dvd semua aku tak pasang. tapi sekolah belakang umah aku tu. tiap pagi dah memekak pasang lagu insya allah insya allah insya allah...entah bape kali insya allah pun aku tak tau.

entah ape motif sekolah pasang lagu tu pun aku tak tau. mungkin dalam lagu tu ada unsur unsur nasihat. aku pun tak tau pasal tak paham lirik lirik lagu tu. yang aku paham insya allah insya allah insya allah. tu je.

budak budak sekolah tu pun silap silap sama cam aku. entah bape kerat agaknya yang paham keseluruhan kata kata dalam lagu itu.

kalau sebelum sebelum sebelum ini sekolah tu selalu pagi pagi putar bacaan ayat ayat al-quran. alhamdulillah sejuk telinga aku mendengar. pagi pagi dapat gak pahala dengar ayat ayat al-quran dibacakan. mudah mudahan diberkatilah orang orang yang mendengar pagi tu.

tapi sejak dua tiga empat lima enam tujuh lapan sembilan sepuluh menjak ni, dia putar lagu mahir zain plak. aku pun tak paham...

p/s; camne kira sama tak...

4 ulasan:

zaidi berkata...

maner samaaa... kau kes lainn

ady berkata...

kira halal dah le

@Z berkata...

kan dah ada Maher Zain nyanyi lagu ni versi melayu..cer dgr..cer dgr...kalau ko tak paham gak tak tau ler hehe

ady berkata...

versi melayu oke lah kot..tapi yg ni inggeris punye. kalau baca lirik dia insyaAllah leh paham gak