MyRAKAN

19 April 2011

CUTI MINGGU

Cuti sabtu ahad isnin lepas memang aku takde kemana mana. sebabnya budak kecik tu demam. suhu badan panas sampai ke 39 darjah celcius. memang kesianlah tengok dia. nak main pun macam tak bermaya...

semalam pegi klinik doktor check suhu masih tetap 39 darjah. memang panas sangat. doktor pun naik terkejut, sebab risau dia terkena sawan sebab panas sangat. "ya allah harap dijauhkanlah dan berilah kesihatan kepada anakku itu.....amin".

oleh kerana panas tak surut jugak, semalam aku cuti untuk menjaga dia. duduk rumah je pun. mandikan dia. bagi makan minum. teman dia main. kalau penat tidorkan dia. pastu jangan lupa bagi makan ubat.

bab bab bagi makan ubat ni aku berat skit. sebabnya aku ni elegik ubat. selalunya umi dia yang urus bab bab ubat ni. dia pun sama. mane idak tumpah kuah kalau tak ke nasi...

budak demam yang keletihan

muka budak demam

p/s; ade sape sape tau petua nak kurangkan demam panas ni...

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

klu dia xnk mkn ubt,bg ubt smbat kt bntt.ada jual kt farmasi..ok

ady berkata...

bg dah...kat klinik kat umah semua bg. tapi still xde perubahan

@Z berkata...

ko rendam air asam jawa... pastu air tu (amek yang jernih) celup dgn towel... lap2 kepala, bawah ketiak, celah peha dia... insyaallah cpt hilang panas... anak2 aku gitu je aku buat... try ler...