MyRAKAN

24 Disember 2014

TAYAR KERETA

Salam bahgia,
Alhamdulillah ada jugak yang perihatin memberikan kita panduan berkaitan harga tayar..kalau dah masa untuk tukar memang akan memeningkan kepala...mana nak cari harga yang murah dan terbaek...takut kena tipu pun ada...takut mekanik buat sambil lewa pun ada...maklumlah kita tukar tayar entah 2-3 tahun sekali.

Dari post aku yang lalu bertajuk TAYAR BARU...ada jugak seorang pembaca memberikan website yang dapat kita jadikan panduan berkaitan harga tayar...kalau nak terus buat kat bengkel-bengkel yang dicadangkan terus pun boleh..sebab harga memang dah tertera di website...ada lebih kurang 20 bengkel katanya di area lembah klang.

Caranya cukup mudah:
masukkan butiran mengenai tayar yang dikehendaki, jarak dan kawasan tempat tinggal kita. contoh seperti dibawah (diwarnakan kuning)
Selesai mengisi di butiran yang diwarnakan kuning tu..terus tekan GET YOUR SEARCH RESULT... dan akan keluarlah keputusan macam ini
Nampakkan harga kat bawah tu...boleh tahan jugak hehehe. aku dah cuba search tayar hankook yang macam aku guna tu tapi takde dalam senarai kalau ikut spec tayar 205/45/16 tu. Kalau rasa mahal kita boleh je tick kat jenama-jenama blah kiri tu dan search......
Dapatkan hehehe....aku pilih dua ni sebab ini memang antara jenama tayar-tayar pilihan aku hehehe.. korang boleh lah cuba sekurang-kurangnya kita ada sikit info tentang harga untuk bajet kita.

Ohh ya website dia http://mytayar.com moga bermanfaat.

Tiada ulasan: