MyRAKAN

06 April 2011

DUIT KECIK

"bang ade duit kecik tak"

bile aku kata takde..."abang beli air dululah"

ataupun

"bang 50 sen ada" kira ayat sopan skit padahal sama maknanya dengan dialog kat atas tu.

inilah antara delima para pelanggan bila nak bayar terutama kat kedai MELAYU. tak abis abis mintak duit. ape ko ingat aku nak makan free ape...

besok lusa minggu depan tahun depan aku datang pun dialog yang sama. agak tak reti reti ke cari duit syiling. pegi tukar kat bank ke. kat ahlong ke kalau ade. money changer pun boleh kalau nak kena penyepak...

kalau ikut hati mau je aku cancel makanan tu pastu balik umah masak megi. puas hati aku. ni kita plak susah susah pikir mane nak cari duit kecik...susah susah genapkan je harga tu 2 hinggit, 5 hinggit kan senang. tak pun

bagi je MAKAN FREE kat semua pelanggan ko

berlainan kalau kat kedai mamak. harga RM1.10 kita bayar RM5 pun dia amik. jarang sekali dia mintak duit kecik ataupun seposen kat kita.

berubah lah weiiii....

p/s; tanya lagi aku tunjuk kat kredit...

Tiada ulasan: