MyRAKAN

01 Julai 2011

MENIAGA



Kita sering dengar 9/10 sumber pendapatan adalah dengan berniaga..berniaga juga adalah sunnat nabi s.a.w..kadang tu bile tengok orang berniaga terdetik jugak aku nak berniaga. tapi tak tau nak meniaga ape. pakaian..makanan..minuman..pasar malam..online..facebook..belog dan macam-macam cara aku tengok orang sekarang berniaga.

paling popular berniaga air liur..MLM lah..dulu ramai gak kawan-kawan dan kenalan aku yang terjebak dengan perniagaan jenis ini..so diorang pun ada cuba untuk ajak-ajak aku..aku plak jenis baik dengar je ape diorang cerita..ada yang siap bawak bapak mentor..

bile dengar lama-lama menang kita akan terpengaruh..nak nak plak ade yang boleh dapat beli keter mahal-mahal..pegi melancong sana sini..free aje..tapi bila bab kena wat loan ngan bank tu semangat aku terus luntur..kompom..aku kalau boleh memang nak yang free je..modal free dan kalau dapat bisnes tu pun free time bile-bile aku boleh buat...

dulu ada gak member aku ajak meniaga ala-ala online ni..tak yah sewa kedai..just buat dekat belog ngan facebook je..modal kami share sama-sama. 50/50 kata orang..tapi tak kesampaian sebab dua-dua malas..ade yang nak mulakan..nak gi cari barang lagilah..akhirnya terpadam macam tu jelah niat kami..

p/s; agak-agak ape bisnes paling popular sekarang

Tiada ulasan: