MyRAKAN

03 November 2010

1TAHUN DAH BERLALU


Hari ini 3 november 2010 bermakna genap setahun dah aku bertugas di sini. kalau dah setahun tu kompom2 lah rasa dah expert sangat buat keje. petik jari je siap. tapi memanglah siap petik jari hahah

aku target 4 ke 5 tahun kat sini, blah lah...bagilah orang lain merasa kerja aku ni. tengok cam senang tapi memang senang pun takde bos nak kacau janji siap pada masa yang ditetapkan...

satu lagi aku suka kat sini kerani tak payah layan pelanggan yang datang, setakat antar atau ambil surat je, nak tanya lebih2 serah pada pegawai...jadi tak perlu pening2 kepala ape nak klentong

kadang tu rindu gak kat opis lama, keje tak abis2 sampai tak sempat nak bertenet...telipon berdering2 tak henti, orang datang berduyun2 nak dilayan, bos tak kering2 gusi memekak, kerani tak ilang stressssssssssssssssssssss

tapi semua tu satu pengalaman yang sangat2 berharga, yang mungkin takde kat tempat lain...jadi kerani ptd par pro gro dimarahi dimaki hamuni dimalui semua tu telah aku lalui

orang selalu cakap keje kerajaan ni senang...boleh lepak2 minta kuar pegi bank baya bil dan macam2 lagi. tapi semua tu ikut opis mane ko dapat lah. kalau ko dapat cam opis aku sekarang memang yesss (sape2 nak apply keje kat opis aku leh lah hantar seguni taik nyamuk ngan selaut darah sendiri) tapi kalau boss yang streeeeeet mau streeeeeeees dibuatnya

jadi kesimpulanya ingatlah KERANI TETAP KERANI....

p/s; baru setahun rasa cam dah 10 tahun jekk

Tiada ulasan: