MyRAKAN

22 Oktober 2010

PERTANYAAN


Korang ingat ape aku buat kat situ sampai berkerut2 dahi tapi tak nampak sangat pasal muda lagi...duduk saje2 bukak konter zakat konter pertanyaan ataupun konter khidmat pelanggan

kat sinilah tempat TETAP dan berpencen aku tunggu orang datang jemput aku lunch...kawan aku lahh. kat sinilah aku berpeluh2 tunggu dia kalau tak dia yang berpeluh2 tunggu aku hehehe.

tapi hari tu lain skit...
tiba2 aku dapat sms "jom kete aku" eh awal plak budak ni tapi aku TETAP balas "ok jom" cam biasa. aku tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu TETAP gak tak sampai. pastu dapat sms "jap dy boss aku panggil" aduhh. sampaikan aku rasa pahala aku hari tu dan melambak2 sampai tak larat nak angkut. mane taknya orang datang bertalu2 tanya tempat2 kat putrajaya ni "ape ingat aku duk situ bukak konter toriszem ke"

orang satu: singh jambang putih
singh ni orang kaya kot keter besar kala putih siap dreber tanya kementerian wilayah. masa tu memang aku blur jawab je tak tau. dan dan terus tanya sorang makcik lalu situ terus tunjuk "tuuuu..." ya allah belakang aku je...sorry singh very very sorry

orang dua: pakcik melayu
datang dari ipoh first time sampai putrajaya. uruskan ic anak dia kenapa entah tapi sampai lambat ke JPN lepas kul 12. terus orang JPN tu suruh g KDN. tanya kat aku camne nak gi KDN. aku bagi jalan gedebak gedebuk dia tak paham. cakap lagi dalam bahasa jerman nampak cam paham ok gi lah pakcik selamat jumpe KDN

mula tu aku tanya pakcik sampai sini lalu mane tadi. dia pun jawab entahlah nak pakcik jalan je tiba2 sampai JPN...dumm lalu jalan udara kott

orang tiga: budak dispet tanya ioi mall resort
ni pun satu kes baru first time sampai putrajaya. dia kata dia pusing2 putrajaya ni tak jumpe. memanglah ioi bukan kat sini nunnnn luar putrajaya. pun sama kes cam pakcik tadi citer2 pun tak guna hampehhh tak leh tangkapp

orang empat: abang melayu tanya pinjaman perumahan
ni senang skit...abang patah balik terus je pas MOF ni pinjaman perumahan sebelum trafik light depan sana tu. done

orang lima: india tanya wisma putra
yang ni aku sian skit tak tau camne nak explain. yerlah dia jalan kaki. aku cakap kalau jalan kaki jauh ada bawa budak kecik plak tu mau tambah gelap tengah2 hari ni. pastu tanya aku bas no bape sorry saya tidak tau....

orang enam: abang botak
aku tak ingat dia nak gi mane sebab aku tak explain dia betul2. sebab masa ni dah tak ikhlas nak tutup konter member aku sampai...

tengok betapa larisnya konter aku dalam 20 minit aku dapat enam customer...dah lah kat opis pun aku jadi tempat bertanya, nak gi lunch pun jadi tempat bertanya gak...

p/s: kenapa ek orang konter pertanyaan perlu bagi jawapan bukan pertanyaan???

Tiada ulasan: