MyRAKAN

02 Ogos 2011

1 RAMADHAN 1432


Salam semua...

Ramadhan yang pertama..masa berlalu agak pantas. aku duk opis ni sampai tak perasan dan nak balik. begitu tekun aku membuat kerja hehehe...tapi semalam aku memang ngantuk sesangat. sampai tak boleh bukak mata..alhamdulillah dapat jugak aku lelapkan mata walaupun 5 minit. lepas tu fuhhh segar bugar rasanya.

tak taulah kenapa aku ngantuk sangat..adakah kerana sabtu lepas aku lepak ngan kawan-kawan PPEOC sampai jam 3 pagi...ahad tu aku dah blasah tidor sampai tak hingat dunia. tak kan ngantuk lagi kan. mungkin jugak pasal aku tido balik pas sahur tu. tu yang membuatkan aku lemah gemalai. jadi hari ni aku tak tidor dahhh....

berbuka adalah masa yang ditunggu-tunggu oleh orang berpuasa. tipulah kalau ko cakap ko tak heran dengan waktu berbuka...sebab dulu-dulu ustad ade bagi tau pasal sabda nabi SAW..dua waktu yang paling mengembirakan orang berpuasa adalah waktu berbuka dan hari raya...jadi kalau ade orang cakap dia tak heran dengan waktu berbuka puasa "dia tak puasalah kan hehe..."

semalam pegi satu kedai ni..beli kuih muih. terkejut gaklah kuih satu dah 50sen. besar aku rasa sama je tak pun kalau ukur betul-betul nampak macam kecik dari hari tak puasa..aku pun tak paham dengan orang-orang meniaga masa bulan puasa ni..kita punyalah niat baik nak tolong sesama islam tapi ini yang dia balas kat kita...dem!

so semalam buka mee goreng ngan kuih je..alhamdulillah cukup. aku pun bukan makan banyak mana pun..kalau ikut aku mee goreng tu pun dah cukup. itu tuk aku bukan wife ngan anak aku.

p/s; masa buka pose tu makanlah mane larat..tapi jangan lupe terawih

2 ulasan:

aizamia3 berkata...

tak tahu nak beli/masak apa..

ady berkata...

pegi je param tu tahulah ape nk beli hehe