MyRAKAN

05 Januari 2011

WISEL

priiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitttttttttttttttttttttt...itu dia bunyi wisel yang selalu digunakan untuk menarik perhatian untuk tujuan tertentu seperti meminta bantuan, arahan dari pegawai polis dan macam2lah...

tapi bukan itu aku nak citerkan kat sini...

kat opis aku ni tiap petang balik opis adelah beberapa pak guard (pengawal keselamatan) yang menjaga lalulintas...tapi cara dia tiup wisel tu dah cam nak gaduh aku tengok pastu ngan gaya2 lagi gitu

tapi pahamlah kalau dia lembut2 karang ade plak orang kata tak makan lagi ke bang...kadang tu hangin gak. dia suruh kita lawan arus tapi kenderaan dari arah bertentangan tak berenti..kalau dah berlanggar sape susah kita gakkk...kenderaan bertentangan tu pun kadang satu hal mentang2 dia pengawal keselamatan je takmau ikut arahan...walhal niat dia baik tuk kurangkan jem kat kawasan opis ni.

memang dah sikap pemandu malaysia macam tu panas baran ikut kepala masing2 bile dah eksiden salahkan pihak itu pihak ini polis kerajaan plus jalan semua salah...takde pun nak salahkan diri sendiri.

p/s; sape nak ngaku salah silap2 kena kuar duit bayar saman huhu...

2 ulasan:

~suHaNa~ berkata...

aah la ady..aku kekadang ikut cakap diorg kekadang tak ikut sbb penah tu ikut sekali ade keta dari bawah..cis..dh terkulat² aku kena masuk kiri..

Ady berkata...

slow2 lah tgk clear baru jln..diorg pun sorg doklah bawah skit tahan keter2 yg masuk..