MyRAKAN

19 Januari 2011

KERANA DUIT

Ade baca tak dalam surat khabar ari ni...alah pasal kemalangan kat higway pedas tu. kalau sebelum2 ni orang hanya setakat memperlahankan kereta bile ade berlaku kemalangan tapi berbeza pulak kali ini.orang terpusu2 memberhentikan kenderaan tapi bukan nak menolong tapi tolong kutipkan duit yang bersepak2 masuk poket sendiri.

agak dah takde belas kasihan ke pada orang yang ditimpa kemalangan. dah le tak tolong, amik lagi duit dia. tak taulah ape nak jadi dunia zaman sekarang...

MUNGKINKAH
ini kesan daripada kemerosotan ekonomi dan kenaikan harga minyak serta barang2 menyebabkan hilang semua nilai2 murni dan belas ehsan.

ADAKAH MUNGKIN jugak kemataan duitan kita semua. sehingga sanggup mempertaruhkan nyawa sendiri.

kalau dulu masa sekolah menengah aku nampak orang ramai2 camtu kat tepi jalan, kat padang sibuk cari jarum emas. ada yang sanggup ponteng kelas ponteng sekolah semata2 kerana jarum emas. dapat banyak2 mane pun cukup2 wat beli rokok sekotak kecik je. cukuplah wat budak2 sekolah....

p/s; tanpa duit sapelah aku...tak dapat nak shooping huhuhu

2 ulasan:

@Z berkata...

sanggup dorang pegi kutip syiling tu...tu dah dikira mencuri sbb amek hak orang...buat malu je siap muka kuar paper abih satu malaysia tgk...

ady berkata...

duit punya pasal, adik beradik pun leh bergaduh