MyRAKAN

22 Disember 2010

TIDUR

Puas rasanya aku cuti 4 hari. takde pegi mane pun just duk umah jaga anak. pengasuh sedap2 je gi bercuti pastu tiap2 bulan collec duit, senang kan...

aku kalau cuti dok umah je ape lagi TIDUR jelah. kalau dah tu hobi aku nak buat camne. memang puas aku tidur tanpa gangguan. bayangkanlah lama dah aku tak tidur punya lama sampai 4 jam walaupun sabtu ahad tiap2 minggu cuti.

nak nak plak cuaca sepoi2 bahasa, memang boleh lupe semuanya termasuk makan. elok anak tido bapak pun ikut tido sekali. barulah anak itu dapat tidur lena pasal sunyi je takde bunyi2 yang memekakkan telinga.

kalau pasal tido ni bukan kat umah je, dulu kat opis aku hari2 tido. tapi bukan time rehat time tak rehat hehehe...mane taknya kul 2.30 baru mata ni rasa mengantuk walaupun masa tu bulan pose aku tak kuar ke mana2. aku plak jenis kalau ngantuk tido je kat mane2 termasuklah kat meja, atas keybord, duduk kat kerusi mahupun atas motor.

pasal terlelap atas motor ni, memang banyak kali terjadi kat aku dulu zaman2 merempit. sedar2 je depan tu simpang, ataupun sedar2 dah kat tepi higway tunggu nak langgar penghadang jalan je. tapi aku rasa memang cam dah tidur nyenyak kat atas motor tu. kalau keter belum penah lagi terlelap, ngantuk2 tu adelah.

kalau gi kursus mane2 kalau ditanya pasal hobi atau ape2 yang disukai aku akan jawab TIDOR...sebab TIDUR adalah HOBI aku.

p/s; kan best kalau cuti aku ade 800 hari lagi huhuhu...

Tiada ulasan: