MyRAKAN

11 Ogos 2010

SATU RAMADAN

Orang sibuk2 ucap selamat berpuasa kat belog aku pun nak ucap gakk...pagi tadi bangun2 tido tengok banyak mesej ucap selamat pose tapi satu pun aku tak balas...SORRY kredit LOW hehehe

orang mesti tertumpu kat tv masa penyimpan mohor besar tu bagi pengumuman...kenapa ek?? padahal dah ade tulis kat bawah tu, mungkin baru puas dapat dengar dengan cuping telingar sendiri...macam mane ek kalau ape yang kita dengar dengan ape yang tercatat kat bawah tu berlainan...mau huru hara negara

tapi tarikh mula pose ngan hari raya sekarang memang tak suspen cam dulu2...tengok kalendar tau dahh kompom sama...kadang tu terpikir gak betul ke diorang ni tengok anak bulan atau saje wat gimik, memang takde sape pun penah jumpe anak bulan tu...

dulu ustad aku ade cakap, kalau kita jumpe anak bulan tu walaupun penyimpan mohor besar umumkan sok tak puasa TAPI kita wajib puasa, ok lah kann...cube bayangkan kalau tiba2 kita jumpe anak bulan syawal pastu malam tu pengumuman raya lusa, takkan nak raya sorang2, nak pose plak haram 1 syawal bagi kita yang nampak nilah...baik kalau jumpe pun wat2 tak kenal je (boleh gitu)

DIKESEMPATAN INI SAYA INGIN MEMOHON KEAMPUNAN KEPADA SEMUA...AMPUNKANLAH JIKA ADA TERKASAR BAHASA, TERGURIS HATI, TERCALAR KETER OPPS SILAP...SAMA ADA DI BELOG INI ATAUPUN SEMASA KITA BERSUA MUKA
SELAMAT BERPUASA..
.
p/s: tadi aku gi check darah, alhamdulillah aku disahkan sihat dan selamat...risau gak takut sekali berbuka kat sepital ari ni...mampos

Tiada ulasan: