MyRAKAN

06 Ogos 2010

MANGKUK PUNYA BAS


Aku cukup enty dengan satu bas ni...tiap2 hari dia akan amik orang2 keje gomeng dan tiap2 kali jugaklah aku akan terserempak dengan dia...memang gampang kann kann

naalekk...inilah kelibat bas mangkuk tu...

gambar ni aku snap waktu pagi...bas ni memang dia akan ikut lorong paling kiri sekali walaupun dia nak terus...bukan ke lorong itu untuk keter2 yang nak ke kiri, ada dah tampal kat situ "belok kiri jika tiada kenderaan"...bas2 lain boleh je gi kat lorong tengah sebab diorang tau lorong kiri tu tuk kenderaan ke kiri...takdelah jalan tu jem sampai ke bulatan air pancut

satu lagi bile time balik...dia selalu berhenti amik orang kat jalan parcel A, ikut suka2 dia berhenti tengah2 jalan, udah ler jalan tu kecik muat2 satu keter...cubelah dia berhenti amik orang tu kat tempat yang dikhaskan "mengambil dan menurunkan penumpang" depan pintu keluar tu...kan senang takdelah menyusahkan orang lain, kot mane tau ade yang nak terBE*** mau tercirit tak tahan...

kadang tu rasa nak kuar je maki hamun skit deber bas tu...BODOH

kalau aku nampak bas ni, aku mesti sedaya upaya untuk memotong walaupun kadang2 tu tengok dia bawak cam orang mabuk...kadang tu hampeh mentang2 bas besar, tunggulah nanti aku bawak lori kontena 20 tayar memang aku langgar sampai kemek2 jual kat kedai besi buruk

p/s: walaupun orang malaysia ni baik hati tapi SAMSENG bile di jalan raya

Tiada ulasan: