MyRAKAN

10 Ogos 2010

CUTIKU BERTUKAR MC

Kata orang susah nak dapat mc dari klinik kerajaan...mane taknya sampai kuning kertas tu tak hulur2 kat orang...memang bertuahlah sape yang dapat...

lama dah rasanya aku tak datang klinik ni dapatkan rawatan...selalu datang hantar zaqwan g check-up je...tapi semalam aku sendiri yang sakit...tak taulah sakit ape doktor pun senyap je...

doktor : sakit ape (biasa memang kuarlah soalan ni)

aku : pening2 ngan muntah2

doktor : sejak bila?

aku : semalam, datang tiba2 je

doktor : rasa nak muntah ade tak...

aku : ade...loya2, semalam ade demam gak

doktor : batuk, selsema ada tak

aku : takde, diam kejap pastu sambung cakap; takde selera makan

pastu dia check mulut, mata ngan perut aku...pastu cakap ubat2 yang nak dibagi kat aku, bukan aku nak tau pun

aku : MC ade doktor (sebenarnya itu yang aku nak hehehe)

doktor : tuk bile (eh doktor ni karang aku cakap untuk seminggu kanggg)

aku : hari ni...

doktor : keje mane

aku : MOF

dia dok belek2 komputer dia pastu ermmmmmm (berdebar2 aku nunggu)....okey

camtu lah dialog aku ngan doktor yang TAK PERAMAH...tanya sebijik2, kadang tu saje aku jawab lebih2 tapi memang doktor tu tak kreatif kot

aku sampai kat konter pendaftaran jam 11 pagi, orang tak ramai so cepat je nombor aku dipanggil...kat konter triage pun sama cepat je panggil...SAMPAI je kat tempat menunggu bilik doktor tu fuhhhh FULL HOUSE memang cam sardin masak lomakk, kursi kosong pun tak de..aku dapat Q-789 tengok2 bilik 4 baru 3++ kompom2 sampai malam nombor aku baru naik..

dalam hati memujuk, biasalah klinik kerajaan...tapi yang aku kesian orang yang bawa anak2 kecil, ade yang terjerit2 menangis, letih barangkali, yerlah orang ramai, tak kurang gak kedengan orang kat belakang aku kata datang kul 8.30 tadi tak panggil2 gak (entah yer entah tidak, silap tengok jam kot) takkan dari pagi tadi tak panggil2...gilo apo!!! memang patut bukak satu lagi klinik kat putrajaya ni...sok aku kena g lagi amik darah huhuhu ape penyakit aku ni huhuhuu

p/s: aku bile dapat MC je ilang semua pening2 loya2 segala,balik umah terus melantak ape yang ade..bak kata orang terus sihatlah takyah bagi ubat

Tiada ulasan: