MyRAKAN

12 Ogos 2010

SABAR SABAR


Aku buat post kedua hari ini bukan bermakna aku takde keje...tapi aku nak kongsi skit ngan korang pasal satu caller yang baru buat panggilan kat tempat aku ni yang memang menguji kesabaran aku di bulan pose yang mulia ini (fuhhh satu napas aku taip ni, panjang gile gile gile memang gile)

sabar...sabar...sabar....fuhhh

tadi aku dapatlah satu panggilan telpon...bunyi ringing taulah tu orang dalam opis aku gakk...jadi ngan tatatertibnya aku menjawab

aku : hello selamat petang

caller : hello!! tuan nor ade


aku : ok saya sambungkan ke biliknya ekk


caller : tadi saya dah call takde orang angkat...ade nampak dia


aku : kat sini takde


caller : ade sapa2 boleh nampak dia


ewah2 ingat aku ni ape, kuli batak ko! nak je aku jawab "ada...nujum pak belalang"...dah aku kata tak ade, maknanya takde lah, takkan aku nak sembunyikan tuan nor tu bawah meja dan aku tak naklah berlaku kurang ajar ngan mane2 pihak walaupun customer luar...

mane etika dia komunikasi sesama penjawat awam dan aku rasa dia adalah pegawai atasan...kalau tidak takkan boleh berbicara dengan begitu kasar sekali dengan aku pegawai bawahan...macam ini ke kepimpinan melalui tauladan dan konsep 'anda ceria kami gembira'

nasib baiklah ade yusuf taiyooooob, sejuk skit hati aku yang panas membara dibulan ramadan yang mulia ini...

yusuf taiyoob...

p/s: jangan tanya aku harga sebab ni pun aku dapat free, orang bagi...terima kasihhh lagi dua minggu bagi lagi ekk

Tiada ulasan: