MyRAKAN

05 Mac 2014

GOSOK JANGAN TAK GOSOK

Saje post gambar seterika lama..tapi tak penah guna pun..nampak tu memang penah nampak iron ni kat umah nenek..memang agak berat..itu belum isi dengan arang lagi tu hehehe..tapi sekarang sudah manyak senang ooo pakai letrik..iron pun ringan je...kat rumah aku sekarang pakai iron jenis ni je
Aku bukan nak story pasal iron pun..TAPI setelah sekian lamanya aku tinggal kerja gosok menggosok, iron mengiron..mungkin jugak dalam satu hingga dua bulan ini aku terpaksa buat semula kerja-kerja gosok menggosok baju...aku ni memang dari zaman bujang lagi, inilah yang paling aku malas..jadi oleh kerana aku malas gosok baju masa zaman bujang dulu...aku memang jaga betul-betul baju kerja terutama masa basuh, sidai dan simpan dalam almari.

Petua dia senang aje...pastikan anda membeli kemeja yang tak mudah kedut, masa nak basuh plak tak yah gatal-gatal nak rendam dulu lah dan lepas bilas terus sidai, tak yah perah-perah bagai...tu dia hahaha

Tapi memandangkan sekarang wife tengah berpantang kat kampung dia, maka terpaksalah aku bangun pagi seawal mungkin sebab nak gosok baju kerja aku ngan baju sekolah anak comel sorang tu..yerlah nak gosok malam-malam malas hehe...gosok pun cukup tuk pakai hari tu je..macam tulah rutin aku sekarang ni...baru padan muka kan hehehe

p/s; macam tu lah pengorbanan seorang isteri..tu baru bab gosok baju, belum lagi yang lain-lain

Tiada ulasan: