MyRAKAN

13 Mac 2014

LESEN MEMANDU BARU

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Selasa lepas, sempat jugak aku renew lesen memandu di jpj melaka...yerlah dah aku alang-alang amik cuti dua hari..kalau ikutkan minggu depan baru lesen tu baru mati atau lagi senang befday aku hehehe

Tahniah kepada perkhidmatan di kuanter jpj melaka..memang laju gile..tak sampai sejam aku duk situ dan setel semuanya..padahal aku datang tu dapat que nombor 2148 dan que nomber sedang running masa tu 2113..tapi memang alhamdulillah cepat..diluar jangkaan aku
Lesen memandu baru dengan beberapa ciri keselamatan seperti ada jata negara yang lutsinar...cara buat dia mudah je, kita pegi kat kuanter tu bagitau kita nak renew lesen memandu...sertakan gambar terbaru atau bagi kat dia kad pengenalan kita dan diorang akan amik gambar dari mykad kita...senang jimat duit cuci gambar kat kedai hehehe
Sila abaikan gambar cute di atas hehehe...lesen lama ni simple tapi rasa tahan lama. kalau ikutkan bab kena ciplak atau dipalsukan tu..secanggih mana pun teknologi lama-lama bocor jugak dan akhirnya orang boleh buat sendiri.

ps; jadi kalau tak mau kena ciplak..setiap tahun kerajaan kena bekalkan kad berlainan design macam roadtax kenderaan kita...mungkinkah versi baru ni macam itu...kita tunggu tahun depan.

Tiada ulasan: