MyRAKAN

04 Disember 2013

TAYAR BARU

Salam Sejahtera,
Baru-baru ni aku ada tukar tayar kereta, jenama Hankok buatan korea 205/45/16. Aku pun tak tau kekuatan dan ketahanan tayar ni sebenarnya...aku amik pun sebab tayar ni dalam lingkungan bajet aku...maklumlah terpaksa tukar...kalau tayar botak tu boleh lah kita simpan duit skit-skit dan sempatlah survey-survey kedai dan tayar yang nak kita beli.

Ini sebab tayar aku yang lama tu merekah..lepas tu bocor kecil di banyak tempat dekat tempat merekah tu...jadi, tiada pilihan untuk aku. Tapi walauapapun sempat jugaklah bertanya pada kawan-kawan tentang tip memilih tayar selain dari harga...aku rasa kalau dari segi harga, mana-mana kedai sama je, murah pun dalam RM10-RM30 macam tu...agaknya hehe

Di sini aku kongsi skit lah ape yang patut kita tahu tentang tayar.
Ohh ya...mesti nak tau berapa aku kena kan. lepas belek-belek dengan muka kesian..tokey kedai tu bagi aku RM275 sebiji termasuk dengan balancing.
Tayar Baru Persona aku
Alligment RM30
Invois
Dapatlah diskaun RM10 hahaha. Ohh ya aku tukar 2 biji tayar je hehehe. Kalau korang rasa harga tu berbaloi bolehlah datang ke bengkel tersebut.
SAS TYRE & AUTO SERVICE
Pusat Perindustrian Presint 14, Putrajaya

Lebih kurang macam tulah nama bengkel tu. bersebelahan dengan pusat service perodua. Bengkel ni kira One Stop jugak lah...semua boleh dibuat di bengkel ni.

Tiada ulasan: