MyRAKAN

12 Disember 2013

PROTON PERDANA TERBARU

Salam Sejahtera,
Orang sibuk-sibuk dok cerita pasal proton perdana baru, aku pun nak sibuk-sibuk jugak bercerita hehehe.

Semalam berlansunglah majlis penyerahan proton perdana versi baru sebagai kenderaan rasmi kerajaan. Walaupun ada yang komplen kerana ia adalah dari kenderaan honda bukan seratus peratus buatan proton. Tapi percayalah ia bukanlah kerana proton dah tak mampu keluarkan kereta lagi.

Aku pun tak taulah kenapa kerajaan memilih honda accord untuk model perdana ini dan kenapa kerajaan tetap memilih proton perdana sebagai kenderaan rasmi. Padahal proton telah memberhentikan pembuatannya dan banyak lagi model keluaran proton yang lain. Contohnye Inspira..aku tengok banyak juga pegawai-pegawai kerajaan menggunakannya sebagai kenderaan rasmi? Semua ni cuma dia dan dia sahaja yang tau.

Mungkin selepas ini proton sudah tidak boleh mendabik dada...perlu terus mencari dan mengeluarkan kenderaan yang lebih berkualiti dan berdaya saing untuk kegunaan khusyusnya dalam hal kenderaan rasmi kerajaan. Tidak mustahil...kalau proton terus mendabik dada, mengharapkan kerajaan kompom-kompom amik kereta mereka...suatu masa nanti kenderaan berjenama lain di malaysia yang akan mengambil alih dalam membekalkan kenderaan tersebut.
Yang atas tu pulak kenderaan rasmi Perdana Menteri yang bernombor pendaftaran W11N.

Tiada ulasan: