MyRAKAN

05 Disember 2013

SEMUA NAEK!!!

Semua Naekkkkk!!
Teringat aku kepada salah satu cerita kegemaran anak aku...keretapi dinasor, sewaktu keretapi nak memulakan perjalanan huhuhu...Tapi bukan ini aku nak cerita.

Sekarang ni bukak-bukak FB je kebanyakkan orang merungut yang macam-macam...dah nampak macam hilang pedoman...
Gaji Naik
Minyak Naik
Gula Naik
Barang Naik
Astro Naik
Letrik Naik
Tol Naik
Air Naik?
Tapi bab air naik tu, semua orang akui ia ketentuan tuhan...takde sape yang marah atau salahkan sesiapa...cuma orang marah sebab bantuan tak naik-naik.

Aku ni bukanlah menyokong mane-mane...aku selalu bagitau aku sokong mane-mane yang menang. jadi memang takkan kalah lah walaupun pasukan bola sepak hehehe. Tapi sejak dua menjak ni..semua orang mengeluh, yang kadang tu terlampau-lampau sampai aku rasa korang ni takde agama ke, dah ingat tuhan ke..terlalu mengharap pada makhluk lain..selain tuhan.

Aku bukan menuduh sape-sape atau pandai sangat bab agama..hukum hakam dan sebagainya. Tapi dari yang aku tahu dan belajar sejak kecik lagi...kalau kita terlalu percaya dan begantung pada selain Allah....Syirik!!!!!!! namanya...bukan ekkk takpelah...lain orang lain pendapat. Dalam Islam pun kita ada empat mazhab.

Semua orang, termasuk aku pun terasa hazabnya bila harga barang keperluan meningkat...kalau dalam lagu "dulu seringgit makan sorang, kini seringgit makan dua orang"..tapi sekarang zaman dah berubah "dulu sepuluh ringgit boleh makan dua orang, kini sepuluh ringgit boleh makan untuk seorang sahaja".

Fikir...fikirkan lah

Tiada ulasan: