MyRAKAN

14 Februari 2011

MENTOR 5

salam semua...
kini mentor kembali lagi dengan banyak kejutan dan kelainan. harap2 lah kannn...

malam tadi bermulalah episod baru rancangan rialiti di tv3, mentor 5. ia adalah episod bermacam2 kerenah dan gelagat manusia2 yang teringin menceburkan diri dalam dunia artis. sampai ade yang sanggup datang dari jauh, keluarkan belanja yang banyak semata2 untuk menghadiri ujibakat mentor. kalau betul2 layak dan bersedia takpelah jugak, ini nan ado...

aku rasa banyak sangat telatah2 yang aku rasa memalukan diri sendiri. takkanlah diorang semua tak tau telatah diorang tu dirakam dan akan disiarkan di tv? tak mungkin sebab terang2 nampak kemera keliling diorang.

lebih sedih lagi, dah lah ko tu hidup susah. rumah kesian aku tengok. mak ayah dah tua. sanggup abiskan duit semata2 nak ujibakat. bila tak dapat merayu rayu sebab orang susah, datang dari jauh, masuk ni pun nak tolong keluarga.

sedih aku bile tengok orang2 macam ni. dulu masa aku jadi urusetia temuduga keje gomeng pun sama. bile tanya keje ape, keje kat kedai handpone gaji 3-4ratus. kwsp takde. sokso takde. sebab tu sangat2 mengharap dapat keje gomeng.

pada akulah baik korang2 semua keje KFC ke McD ke lagi terjamin. kwsp ade sokso ade silap2 bakso pun leh dapat hehe...penginapan kesihatan cuti dan macam2 lagilah beniffik korang leh dapat.

p/s; bukan nak mengeji tapi pendapat aku je..tapi kalau betul2 berkelayakkan ape salahnye kan

Tiada ulasan: