MyRAKAN

01 Oktober 2014

ADUAN RAKYAT

Salam bahgia,
Sebelum ini saya ada post satu komplen kat mukabuku berkenaan kon-kon oren yang disusun sebagai amaran tidak boleh parking di pejabat kerajaan...tapi tidak diendahkan oleh orang ramai dan menyebabkan laluan disitu menjadi kecik dan menyusahkan pengguna lain..kadang tu memang hampir-hampir nak bergesel pun ada...mana tidaknya semakin kon tu ke tengah jalan...di parking jugak sebelah kon tu.

Kita ni bukan nak marah dekat penguatkuasa...tapi kadang tu marah jugak..diorang meletakkan kon lepas tu tinggal...ada orang parking depan mata dia pun..dia buat tak tau je...lain lah kalau kon tu boleh bercakap atau keluarkan perasaan marah..jadi bolehlah kon tu sound terus kat pemandu pemalas itu.

Tapi alhamdulillah...aduan saya telah mendapat jawapan positif dari pihak terbabit walaupun aduan itu hanya di wall mukabuku saya. Terima Kasih kepada yang berkenaan...ini menunjukkan mereka sentiasa mengambil maklum di atas setiap aduan yang diterima...

Sekarang ni kon-kon telah diletakkan di tepi sebagai amaran "No Parking"...kalau parking jugak keluar surat saman dari polis trafik atau perbadanan putrajaya.

Tahniah dan Terima Kasih kepada Kementerian Kewangan Malaysia.....

Tiada ulasan: