MyRAKAN

24 Oktober 2014

SELIPAR OHH SELIPAR

Hamikk ko! tak sempat nak bagi salam hehehehe

Salam bahgia,
Cerita sembahyang jumaat tadi...tapi ini bukan cerita pasal khutbah hari ini okey...apa kejadahnya imam nak bagi khutbah pasal selipaa jepun...baik cerita pasal hijrah ke arah kebaikan sempena tahun baru keesokkan hari, betul tak??

OK berbalik kepada topik hangat hari ini...macam biasalah kan, pegi masjid pakai selipaa jepun ni je..tapi takdelah jepun sangat..agak-agak lawa sikitlah hehe...

Macam biasa memang tiap kali hari jumaat aku akan pegi masjid yang sama...melainkan hari cuti atau buang tebiat...lunch pun kat situ je...senang tak pikir-pikir nak ke mana, nak makan ape hahaha. lokasi letak selipaa pun biasa aku letak dekat area yang sama dengan harapan senanglah nak cari nanti..takdelah terpinga-pinga mana aku letak selipaa tadi hahaha

Tapi hari ini!!...ini bukanlah pertama kali..banyak kali dah macam ni..tempat lain pun pernah terjadi jugak dek kerana orang-orang yang tak paham bahasa dan buat harta orang macam harta sendiri... ok fine, dia pinjam selipaa kita amik air sembahyang...kita pun dapat pahala. Okey! aku takde masalah kalau orang tu pinjam nak amik air sembahyang ke, nak g tandas ke, nak angkat kain jemuran ke...TAPI silalah letak kembali ditempatnya kat mana ko amik tadi...ini tak, letak nunnnn..........................................................................................................................jauh dari tempat asal nye...punyelah jenuh aku terpusing-pusing cari selipaa, dengan keadaan orang ramai keluar dari masjid...memang kena maki hamun je lah kalau aku tau sape yang pakai tu.

OKey habis kat sini...besok pun kita dah sambut maalhijrah, tahun baru...jadi mungkin berazam nak buat selipaa aku macam gambar kat atas tu kot bila parking kat masjid atau surau hehehehe

Salam MaalHijrah semua...
jangan lupa doa akhir tahun dan awal tahun..
sekian wassalamu

Tiada ulasan: