MyRAKAN

15 Mei 2014

RUMAH SENDIRI

Salam Bahgia,
Tak pernah lagi aku buat post pasal rumah aku ni hehehe...bukan ape lagipun aku memang jarang datang jenguk rumah..sesekali je.

Aku beli umah ni tahun lepas..sebab merajuk tak dapat rumah PR1MA..cari punya cari nak yang murah je..almaklumlah tengok gaji sendirilah..taknak lah tiap-tiap bulan asyik sesak jekan..lagipun kesian kat anak-anak aku nanti...ohh ya rumah aku beli ni kat Taman Bunga Raya Bandar Baru Salak Tinggi Sepang...adalah dalam 20 minit ke Putrajaya tempat kerja aku...tak tau lah macam mana nanti..kita tunggu je lah ekk

Baru-baru ni adalah pegi tengok...wahhh dah siap..mungkin tunggu CF kot..meter pun dah siap pasang
Meter api tu oklah kan dia tak pasang abis lagi...tapi meter air tu dan 1k lebih bacaan meternya..aku anggap dia isi air dalam tangki je..tapi kita tengok nanti ada pertambahan tak pada bacaan meter tu..
Keadaan depan rumah...slideding door tu berkunci, so memang tak dapat masuk lah...untuk makluman, umah aku beli ni memang kecik je 55 X 14 keluasan dia..dulu masa mula-mula nak booking pemaju tu siap sound "u tau tak besar mane rumah ni"..dalam blur-blur aku ngan wife pun cakap tau..padahal tak tau pun 55 X 14 tu besar mane hahaha..pastu terus dia suruh tengok rumah fasa 2 yang dalam pembinaan pastu baru buat booking..

Bukan ape dia pun taknak lah nanti bila dapat kunci kita terkejut dengan keluasan rumah tu..dia pun takutlah kita punye fikiran rumah tu besar..seluas mata memandang..tapi pokok utama dalam siri mencari rumah bukan keluasannya..tapi aku lebih kepada keutamaan lokasi dan harga rumah...tak nak lah rumah yang besar dan mewah tapi cukup bulan terpaksa berikat perut.

Nampaknya dah kena standby checklist ape perlu dibuat dari post aku sebelum ini...ADAB DAN DOA KELUAR MASUK RUMAH dan TIPS MASUK RUMAH BARU.

Tiada ulasan: