MyRAKAN

21 Februari 2012

PPEOC TT DERMA DARAH

Salam semua...
Bagi menyahut kempen-kempen yang dijalankan oleh kerajaan PPEOC Central telah mengadakan satu aktiviti menderma darah sebagai saluran kepada ahli-ahlinya yang berminat dan takut-takut atau tak tau nak derma kat mane. Semoga aktiviti-aktiviti seperti ini akan berterusan dan terus mendapat sambutan dari ahli-ahli PPEOC.

Kali ini parking di Tasik Titiwangsa telah dipilih sebagai tempat berkumpul sebelum bergerak secara konvoi ke Pusat Darah Negara Kuala Lumpur. lebih kurang jam 9.10 pagi aku sampai dan tiada lagi kelihatan ahli yang dah sampai. dalam jam 9.30 pagi sedikit demi sedikit member-member ppeoc datang memenuhkan ruang-ruang parking yang ada.

Setelah sebilangan besar ahli sampai, dan memangkan hujan pun sudah mula turun setitik demi setitik maka kami segerak terus ke PDN. telah dimaklumkan sebelum ini, mana2 ahli yang lambat mereka akan terus ke tempat tersebut.

Setibanya di Pusat Darah Negara kami disambut dengan baik sekali oleh kakitangan disana. Taklimat ringkas diberikan dan terus melalui proses menderma darah...
Isi borang yang disediakan
Check berat dan jenis darah
Selepas check berat dan jenis darah..penderma dikehendaki berjumpe doktor bertugas untuk melayakkan dia menderma darah.
Pendaftaran derma darah
Bersama doktor bertugas
Setelah semua habis menderma darah..tak sah rasanya kalau setiap aktiviti kelab takde sesi melepak makan-makan dan minum-minum..kerana masa tulah kita nak beramah mesra dan berkenalan antara satu sama lain.
Destinasi pilihan NZ Wangsa Maju
Sebanyak 25 orang telah hadir untuk aktiviti kali ini dan seramai 17 orang telah layak menderma darah. ribuan terima kasih diucapkan kepada semua yang terlibat. insya allah berjumpa lagi kita pada bulan mei atau jun nanti.

p/s; alhamdulillah..dua kali dah aku derma darah

Tiada ulasan: