MyRAKAN

14 Februari 2012

MAULUD NABI LAGI

Alhamdulillah malam tadi surau kat umah aku tu ade buat sambutan maulidur rasul..ade ceramah, berzanji dan selawat ke atas nabi s.a.w. sambutan pun agak memberangsangkan kalau di bandingkan dengan hari-hari biasa. termasuklah aku..

Dan yang paling penting kalau majlis-majlis macam ni mesti ade makan. makanan pulak bukan calang-calang..tapi malam tadi nasi beriani. alhamdulillah dah ada orang nak sponser terima ajelah kan. aku tengok makanan malam tadi pun habis licin..mungkin sedap nasi beriani tu..

Makanan malam tu bukan je habis sampai licin tapi tak cukup sebenarnya..kesian kat orang-orang yang beratur belakang-belakang tu..bukan ape aku tengok ade segenlintir yang siap tapau bawak balik ke rumah..amik bukan sikit-sikit, kalau dah tapau tu paham-paham jelah...free pulak tu.

Pada aku fenomena tu dah biasa terjadi kat opis aku dulu...kalau nak tapau lepas semua orang amik takpe..ni dia lah orang yang mula-mula amik dulu. alasannya, nak balik makan ngan suami atau isteri atau anak-anak...kalau dah macam tu agak-agaklah nak tapau kan..pandang orang belakang yang beratur panjang tu..

p/s; tapi nasib baik aku sempat dapat makan hehe...memang sedap order kat mane ekk

1 ulasan: