MyRAKAN

14 April 2014

PERUT BUNCIT

Salam bahgia,
Baru-baru ni wife aku ada tegur, "bang...perut dah buncit lah". mau tak terkejut aku...first time orang tegur perut aku buncit...huhhhh tak boleh jadi ni, kena lebih eksesais hehehe

Macamlah selama ni aku eksesais kan..selalu kalau orang tanya petua macam mana aku boleh mantain macam ni aku bagilah petua aku...lepas makan kena tidur...kompom-kompom kena gelakkan..tapi tolonglah terima kenyataan..bukti dah ada depan mata.

Sebenarnya pun jaranglah pas makan tu aku tidur..klau tidur sambil duduk tu banyak kali lah jugak..sebab biasanya tu kat opis waktu lepas lunch hahahaha harus tidur dengan duduk di meja kannn...kalau belakang tu ada katil, kompom-kompom lena sampai esok pagi hahaha

Makan sambil minum air...rasa itulah tabiat yang susah aku nak bendung. memang dah tabiat sedah dahulu kala..memang tak boleh hilang..kadang tu cuba-cuba jugak..klau teringat alhamdulillah berjaya..tapi bila makan kat kedai, harus aku makan selang seli ngan air...sebabnya air dah depan mata.

Kunyah tak hancur betul...kalau dulu-dulu memang aku rasa aku akan kunyah betul-betul...sampaikan kawan-kawan akan tegur, nasi ko banyak ke..aku yang dah kebulor hahahaha..haruslah biasa akulah yang paling lambat habiskan makanan..maklumlah kunyah 40 kali..tapi bila dah kena tegur 44 kali, harus terasa dan aku cuba jugak sedaya upaya untuk tidak jauh ketinggalan dari kawan-kawan yang lain.

Mungkin...mungkin je lah..inilah antara sebab kenapa aku dah buncit sekarang...disamping eksesais tu memang susah lah...tapi dulu aku tak eksesais jugak...sukan ape lagi memang jauh lahh..setakat main suka-suka, gelak-gelak tu boleh lah
Tengok tu...kira gambar terbaru aku yang pakai cap...takdelah nampak buncit macam yang lain-lain tu kan hehehehe

Tiada ulasan: