MyRAKAN

28 Mac 2012

MISI GAGAL RM30 MELAYANG

Dah nasib..memang ditakdir terjadi macam tu, nak wat ape lagi...itu jelah ucapan yang dapat aku katakan tahkala motor aku pancit kat higway. kalau aku sorang mau aku lanyak je sampai kat kedai motor...

Dulu-dulu masa muda-muda (ceh dah tua ke aku sekarang haha) kalau motor pancit kat higway memang aku belasah je..aku bayar bulan-bulan bukan untuk di tolak atau memenatkan aku...tapi adalah supaya engkau boleh menyenang hidup aku, memudahkan aku nak ke hulu ke hilir.

Semalam dalam perjalanan nak ke serdang dengan naik motor..tiba-tiba tengah syok layan rempit tayar takde angin..mengejut. naik cuak gak masa tu memang tengah agak laju dalam 100 km/j (kira laju lah dengan moto lagenda 110cc tu hehe) nasib baik jugaklah tak jatuh kat tengah-tengah higway tu..kereta lori motor semua memang laju-laju..nak cepat sampai umah masing-masing kot..masa tu memang masa orang balik keje terutama yang keje gomeng tu...

Alhamdulillah semua selamat...call abag pomen. dia kata kejap lagi sampai..tapi tunggu punya tunggu dekat sejam baru dia sampai..memang dah berpeluh-peluh masa tu..dengan panas terik takde econ macam kat opis...last-last dia sampai lega skit walaupun masa tu tawakal je bape dia nak tekan aku.

Aku : bape bang...


AbgPomen : 35 (kalau tak silap aku dengarlah)


Aku : bape?? 35 hinggit


AbgPomen : 30 dah lah..

Aku pun kuarkan duit RM30 dan bagi kat dia..aku tak de pun mintak kurang tapi dia bagi kurang 5 inggit pun alhamdulillah.

p/s; lain kali tanya banyak kali...sekali tanya kurang 5 hinggit kalau 7 kali tanya mau free terus haha

Tiada ulasan: