MyRAKAN

04 Januari 2012

KENAPA BERLIPAT?

Biasa kalau tengahari ni mesti kita lunch kedai nasi campur atau nasi putih..dan kebiasaannya akan ada orang datang dari meja ke meja untuk kira harga ape yang tertera di dalam pinggan kita tu.

Hari ni cam biasa aku lunch kat lot 10 abu bakar baginda tu. mula-mula kita akan dapat kertas berlipat macam ni
Memang sengaja kan dia tutup macam tu..tak bagi kita tengok bape harga yang dikenakan. tapi sekali bukak
hammik kau..kena RM9.50. aku makan ikan pari bakar je ngan air orang kawen atau air sirap. sayur pun tak amik sebab biasa memang tak abis pun.

Nasib baiklah aku buka kertas tu lepas abis makan..kalau tak mesti ilang napsu nak makan..memang sebab tulah diorang lipat kertas tu..suruh kita pas abis makan baru tengok bape hinggit kita kena Hehe..

Harga yang dikenakan pada kita pun sebenarnya subjektif..kadang tu main taruk je. penah gak aku terterbangkan kertas tu..pastu malas nak main kejar-kejar aku biar je..pastu mintak dia kira balik "cakaplah belum kira lagi" padahal kawan semeja ngan aku dah kira Hehehe..nasib dapat harga yang lagi murah..Alhamdulillah.

p/s; aku rasa agak mahal aku kena kali ni...

Tiada ulasan: