MyRAKAN

30 September 2011

ZAQWAN GI TASKA

Buat pertama kalinya aku hantar zaqwan ke taska. tumpangkan kat situ sebab pengasuh dia cuti 2 hari. ialah dia pun kena belajar belajar dok taska tu..nanti dah besar kena hantar tadika juga.

Pagi tadi hantar dia..macam biasa turunkan je terus masuk dalam. pastu aku tengok dia macam terpinga pinga dan nak keluar balik..mana taknya agak apsal nampak lain je hari ni..kawan-kawan kat situ pun lain. aku naik risau dah..takut dia tak boleh nak biasakan diri.

Tutup tutup pintu dengar budak menangis..aku agak zaqwan tapi tak boleh nak pastikan kerana semua tingkap tertutup dengan langsir. aku berlegar legar kat tepi taska..makin lama makin kuat. ikutkan hati memang aku nak terjah masuk dalam je..tapi pikir pikir sampai bila kan dia nak macam tu. kalau aku masuk kompom kompom aku tak kerja walaupun yang nangis tu bukan dia.

Agak lama jugaklah aku dok kat luar tu..pasang telinga ade tak diaorang maki hamum budak budak nangis..atau terjerit jerit..tapi memang takde..agak lega di situ. lama lama tangisan tu pun senyap..penat lah tu kan..pastu aku pun terus beredar.

Tadi aku call taska tanya pasal zaqwan..mungkin kurang agak sopan kot takut orang taska tu terasa kita tak percaya kat dia..tapi hati tak tenang kan call juga dia. alhamdulillah dapat respon yang baik. zaqwan tengah main main sambil tengok tv katanya...syukur alhamdulillah lega.


Gambar terbaru "No Sufu okey!"..sufu tu bahasa zaqwan maknanya susu hehe

p/s; agak agak dah ok kat taska bleh hantar situ je terus kan kan bagi dia berdikari skit

2 ulasan:

Cheq Ana berkata...

wahh sudah hantar..xkena charge ke dok 2hari tu?

ady berkata...

kenalah sehari RM25..