MyRAKAN

29 September 2010

VANDALISME


Hangin tak korang kalau tengok gejala vandalisme depan mata...conteng2 dinding lah pintu lif dan macam2 lagilah asal boleh, cuma tak conteng kat muka sendiri je (maka terjadilah menconteng arang dimuka sendiri hehe)...ade tu rosakkan harta2 awam, bakar buang sampah sepah2, lagi2 yang ade kuarkan bau tu, eeeeeee wekkkkkk...

ape yang aku tau vandalisme tu, merosakkan harta awam ataupun kemudahan awam seperti pondok telepon, tandas awam tapi kalau tandas umah sendiri lantak ko lah nak wat ape...

contoh lahh ekk

wei ko ingat dah kuat sangat lah tu


tak cukup buku dah nak tulis

tu baru mukadimah ok...sebenarnya kat sini aku nak citer pasal ape yang berlaku kat tempat aku...benda ni berlaku dalam minggu lepas lahh, tak tau lah sape punya kerja...korang tengoklah sendiri

elok je poster tu kat situ...DIBAKARNYA nasib tak terbakar satu blok kalau tak dengan aku2 syahid, alhamdulillah terus masuk syurga...bukan ape diorang ni tak tengok ke atas tu, ada saluran gas ngan letrik, kalaulah api tu merebak ishh memang naya je kat orang2 muda cam aku (tak cukup amal lagi)

agak2 lah budak2 ni nak try cube test 3B kot, BUNUH BAKAR BUANG abu kat sungai...

cabaran zaman sekarang, kita mudah terdedah dengan macam2 contoh dan tauladan, bagi yang cerdik skit tu leh lah pikir mane baik mane tidak tapi yang tak berapa cerdik ni main ikut je

mak bapak plak, kalau kita mengadu anak dia jahat silap2 kita kena maki hamun...ape lagi kalau kita sendiri sepak terajang budak tu mau naik kes mahkamah...ishh tak tau lah aku nanti camne bile anak aku dah besar, ANAK KU SAZALI....

p/s : kalau nak citer bab anak2 ni memang pening...takut pun ade tak tau anak aku camne

Tiada ulasan: