MyRAKAN

17 Oktober 2012

PPEOC SMD BROGA

Salam semua...
Pada ahad lepas PPEOC Putrajaya telah berjaya dalam misinya menawan puncak broga di semenyih. Aktiviti yang telah dirancang akhirnya kesampaian jugak walaupun berlaku sedikit kengkangan kerana masa bertolak itu di awal pagi...

Seawal jam 12 tengahmalam lagi kami telah mula berkumpul di restoran rimba klasik bangi..sehinggalah lebih kurang jam 4 pagi, kami bertolak ke bukit broga dengan melalui bangi lama. perjalanan yang melalui kawasan kampung amat menenangkan fikiran ditambah lagi dengan bunyi bunyian serangga. perjalanan lancar dengan kapasiti 14 biji jentera PPEOC.

Dalam jam 5.30 pagi kami singgah di sebuah surau berhampiran sambil menanti azan subuh dan seterusnya menunaikan solat subuh berjemaah dengan orang kampung di situ. sehinggalah jam 6.00 pagi konvoi kami sambung perjalanan terus ke bukit broga. Dalam jam 6.30 pagi kami memulakan pendakian sehinggalah ke puncak bukit. sehinggalah jam 8.30 pagi kami mula menuruni bukit tersebut.

Setelah perbincangan dibuat...dalam jam 9 pagi kami berangkat pula ke sungai tekala untuk sarapan pagi dan mandi manda setelah peluh membasahi badan.

Sehinggalah jam 12 tengahari kami berkonvoi semula ke putrajaya untuk sesi fotoshoot sebelum aktiviti bersurai setelah seharian bersama.

p/s; broga telah kami tawan...nantikan aktiviti PPEOC Putrajaya yang akan datang

2 ulasan:

Kak Bunga berkata...

untunglaaa...kak bunga yg duk kat semenyih pun x sampai lagi bukit broga...huahuahua

Irrahady berkata...

ni pun g ramai2..kalau sorg2 mmg idak le hehehe