MyRAKAN

23 Julai 2012

GANGSTER

Salam Ramadhan semua...
Alhamdulillah dah tiga hari kita dalam bulan ramadhan..moga kita sentiasa dirahmati dan sentiasa bersabar dengan dugaan di bulan ramadhan ini...amin.

Okey, aku bukan nak cerita pasal bulan puasa atau kl gangster ni..tp nak cerita skitlah pasal pengalaman yang berlaku pada aku hari minggu lepas..takdelah terjadi ape ape yang besar cuma aku nak kongsi bersama dengan semua orang.

Hari minggu lepas aku pegilah jalan-jalan ke sungei wang kl tu..saje jalan-jalan tengok tengok gadjet raya hehe. mula tu aku pegi satu kedai untuk beli gadjet pertama hehehe rahsia ok..layanan memang cantik...dengan lemah lembut, sopan santun. lemah gemalai cuma usap mengusap je takde haha...so aku terpikat dan angkat lah sebiji...alhamdulillah selesai satu benda.

Jalan-jalan lagi nak cari gadjet kedua iaitu handpone...nak cari yang murah-murah je pun sebab nak jadikan second pone...sampai kat satu kedai tu, oleh kerana tokey tu peramah sangat aku pun tersangkut..tanya ada tak pone harga RM50.00. dia pun bising-bising ape cari handpone RM50. aku cakaplah nak buat second pone je...dia cadangkan kat aku telepon nokia harga RM100.00..model ape entah aku tak pasti. runding-runding mintak kurang dia bagi RM90. bila aku mintak kurang lagi dia mula naik suara..tengking-tengking aku..masa tu memang aku nak bla tapi silap aku jugak sebab dah bagi simkad aku kat dia..pastu aku rasa macam ada orang berdiri belakang aku..tak pasti plak koncu-koncu dia atau pelanggan lain.

Jadi untuk tidak mengeruh keadaan lagi, aku tanya ada pone lain tak yang lagi murah..dia cadangan kat aku handpone samsung RM70. aku pun terus setuju tanpa banyak bicara dan banyak tanya. setel semua aku terus bla dari situ...takut jugak ape ape jadi kat aku nanti...

Dulu ada gak member aku cakap pasal beli handpone kat situ..tapi masa tu entah aku lupe..lepas-lepas kena baru teringat balik..tp syukur alhamdulillah takde ape-ape terjadi..kalau dia tipu aku ngan RM70 tu takpelah..aku halal kan sempena bulan puasa ni.

p/s; jadi pada rakan-rakan yang lain..berhati-hatilah ekk bila membeli handpone di situ...jangan bagi apa-apa kalau kita tak kompom nak beli..terutama duit

Tiada ulasan: