MyRAKAN

25 November 2012

TABUNG KEMANUSIAAN GAZA

Salam semua...
Entry kedua hari ini hehe..di sini saya amat berbesarhati untuk memaklumkan bahawasanya PPEOC telah melancarkan TABUNG AMAL PPEOC UNTUK GAZA. Pelancaran dan pengumuman telah di buat oleh Presiden PPEOC bagi membolehkan ahli-ahli PPEOC khasnya dapat memberi sedikit sumbangan kemanusiaan kepada penduduk di Gaza Palestin dan sumbangan itu akan disalurkan melalui aman palestin...

Sedikit ucapan dan pengumuman dari Mr.P

"Assalamualaikum rakan2 seperjuangan. Setelah perbincangan dibuat di antara admin2 PPEOC seluruh Malaysia, pihak PPEOC ingin melancarkan "Tabung Amal PPEOC Untuk Gaza" sebagai usaha membantu penduduk Palestin yang kini menderita akibat serangan Israel ke atas wilayah Gaza sejak minggu lepas. Caranya sgt mudah, sama juga seperti proses pendaftaran, ahli hanya perlu turun TT dan buat serahan wang bantuan kepada Area Leader atau State Leader masing2. Tabung akan dibuka sehingga tarikh 2/12/2012. Setelah itu wang akan diserahkan kepada Bendahari melalui Akaun Kelab PPEOC(M). Wang terkumpul kemudiannya akan diserahkan kepada pihak AMAN PALESTIN (http://www.amanpalestin.net/) dalam bentuk Cheque.

Nak petik kata2 dr seorg ustaz yg prnh sy dengar, lebih kurg camni lah.. "pernah x saudara nyaris2 ditimpa atau telah pun ditimpa kemalangan tapi alhamdulillah saudara selamat? dan mungkin, tanpa sket kecederaan pun. itu adalah kerana Allah pelihara kita. kenapa Allah pelihara kita? sebahagian besar ialah kerana DERMA AMAL yg pernah kita lakukan. InsyaAllah.."
Kutipan sehingga 2 Disember 2012.


p/s: semoga sumbangan tak seberapa ini dapat sedikit sebanyak meringankan beban penduduk palestin...peace no war

Tiada ulasan: