MyRAKAN

25 November 2014

HARI KELUARGA 2014

Salam bahgia semua,
Nampak nur keimanan tak kat muka diatas hehehe...hari minggu lepas, sempat jugak aku menghadirkan diri ke sambutan hari keluarga sebelah mak aku..alaa kira adir beradik mak aku lah...memang biasa tiap tahun ada buat, ikut pusingan di rumah adik beradik mak aku.

Tahun ini kena pulak giliran di rumah adik sulung mak aku di mambau negeri sembilan...memang syukurlah sebab dekat hehehe...seperti biasalah majlis bermula dengan solat magrib secara berjamaah dan seterusnya bacaan yassin serta tahlil
Selesai je solat isyak...apa lagi...serbu makanan pulak...memang seronok makan ramai-ramai sekali sekala ni...menu utama dan persiapan ditaja oleh tuan tanah dan ada jugak menu-menu hasil sumbangan saudara mara yang lain...buat tambah-tambah katanya...baru meriah makanannya kan hehehe
Memang tak hingatlah kan menu spesial malam tu...lambchop....ermmmmm mabelesssss..lepas sejam mentelaah makanan tu, sesi cabutan bertuah pulak bermula...memang masing-masing target hadiah yang besar-besar punye lah...tapi jangan ingat hadiah kecik tu tak bernilai ok...hadiah adalah sumbangan dari saudara mara yang hadir...memang terbaekk lah 99.999999% bawak.
Disamping itu ada jugak acara-acara sampingan macam teka jumlah gula-gula, teka barang dalam kotak, teka panjang benang dan teka gambar...ehh ada lagi tak ekkk sudah kelupaan aku huhuhuhu layan gambar dulu...
Idea dan hadiah jugak adalah sumbangan dari saudara mara yang hadir jugak...memang sporting gile kan diorang...Dan yang paling gempak tu siap ada banner "SELAMAT DATANG WARGA JDT"
Apa lagi melaramlah kami yang bujang-bujang ni kat banner hahahaha bujang lah sangat...Sedara mara ni aku ni majoritinya memang dari johor...anak jati johor ok..cuma aku ngan pakcik aku ni je yang sedikit tergelincir terkeluar dari negeri johor...ic pun aku dah tukar alamat hehehe.

Habis cerita pasal aktiviti malam....ohh ya kami tidor kat homestay di taman politeknik port dickson..dah alang-alang sampai PD kan..biasalah keesokkan harinya pagi lagi dah keluar ke pantai tuk sesi berkelah dan bermandi manda..pantai pilihan adalah yang berdekatan dengan homestay kami...pantai sri purnama merindu hehehe
Sempat naik banana bot korang tau...lama gile tak naik...agak berdebar-debar jugak lah...pesan siap-siap kat abang tu jangan sampai kami jatuh..kalau jatuh kami tak nak bayar hahahah jahat kan...bayaran dibuat selepas kami selamat sampai di landasan yang benar.

Okey setakat tu je programnya..dan kami bersurai ke rumah masing-masing dalam jam 2.30 petang iaitu selepas perut kenyang makan tengahari...dan mata pun mengantuk terangguk-angguk..tapi alhamdulillah semua selamat sampai ke destinasi

In Shaa Allah kita jumpe lagi dalam siri yang lain nanti.

Tiada ulasan: