MyRAKAN

23 Julai 2013

MELINTAS JALAN

Salam Ramadhan semua...
Diam tak diam dah 14 ramadhan rupanye...korang tengok tak wajah baru Dunia Ady ni..haha bukan ape saje gatal-gatal tangan sebab tak kuar lunch kan hehehe...

Korang penah tak hadapi masalah dengan budak-budak sekolah yang melintas jalan..aku tak heranlah kalau dia melintas dekat tempat yang sepatutnya..ini tidak melintas jalan ikut suka hati mak bapak dia je...

Aku memang selalu jumpa situasi macam ni...budak sekolah ni melintas betul-betul kat simpang yang kereta orang termasuk aku ni nak keluar simpang...memang rasa nak langgar tu ada lah..tapi nanti mesti jadi kes lain pulak kan..kadang tu aku saje jalan slow-slow, tak bagi budak-budak tu jalan depan aku...geram tau!!!

Kami ni penunggang kereta punyalah tunggu kereta clear nak masuk simpang...bila clear je budak-budak ni pulak sibok nak melintas..bukan tak ada tempat melintas yang disediakan..tapi biasalah manusia pemalas ni..tak mau jalan jauh skit walaupun untuk keselamatan sendiri.

Dah lah cerita panjang-panjang pun wat kurang pahala puasa je..Cuma nak tau betul ke kalau kita langgar budak sekolah ni..kompom-kompom kita salah..mandotori macam kita langgar belakang keta orang..kalau ada web atau undang-undang bolehlah share sekali..

p/s: kempen rasa sekolah macam-macam dah buat, tapi........................

Tiada ulasan: