MyRAKAN

27 Disember 2011

SBPA??


Kecoh betul sekarang ni pasal skim baru bagi kakitangan kerajaan. SBPA..nak nak pulak cuepacs menyarankan jangan sign dulu...Tapi alhamdulillah berkat daripada perbincangan dan pertemuan pihak kerajaan JPA dan CUEPACS dapat juga penyelesaian dan kesepakatan. sekarang ni terpulanglah kepada kakitangan awam untuk terima SBPA atau sebaliknye..

Sebenarnye aku paham ape yang cuepacs marahkan tu..sebab aku pun dah rasa ape yang dilalui oleh cuepacs. mane tak geram orang asyik dok tanya kat kita benda yang kita tak tau atau terlibat. memang tak boleh salahkan orang ramai jugak sebab mereka beranggapan cuepacs tahu segala-galanye. yerlah diorang kan wakil semua kakitangan awam...tapi ape yang berlaku adalah sebaliknye..mereka pun tak mendapat penerangan sepenuhnye dari pihak JPA..

Macam tu jugaklah ape yang pernah berlaku dengan aku..orang lain yang nak kawen, orang lain jadi tempat bertanya..padalah orang tu tak tau ape2 pun. dia pun tak penah citer ape2 walaupun mereka tu selalu bersama-sama...kalau artis takpelah semua dia serah pada pengurusnye..pengurus tu pun dah dapat penerangan detail dari artis tersebut..

Ceh kuar tajuk dah ni huhu..tapi kesimpulanye kalau nak naik gaji sign jelah..insya allah majikan tidak akan menindas pekerja bawahannye..kalau ade pun jawablah sendiri kat akhirat nanti..

p/s: Tawaran Opsyen SBPA dilanjutkan sampai 15 JANUARI 2012 tapi Opsyen pencen 60 tahun tetap sampai ujung minggu ini

Tiada ulasan: